Telefon nummer: +45 3510 6200 E-mail: Kundeservice@hailo.dk

Indledning

Hailo.dk ejes og drives af

Nordic Hauz
CVR-nr. 36714948 (herefter Hailo.dk)
Kliplev Søndergade 10
6200 Aabenraa
T: 3510 6200
M: kundeservice@hailo.dk  

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Hailo.dk.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

  1. Generelt

Handelsbetingelserne er gældende for forbrugere ved handel på www.Hailo.dk.dk. Ved bestilling af varer fra Hailo.dk netbutik (www.Hailo.dk) accepterer du vores handels og lejebetingelser og bekræfter at du ikke bruger vores service med henblik på videresalg af Hailo produkter.

  1. Betaling

Bestilte varer kan kun betales første gang online og kan betales ved brug af følgende kort: VISA eller Master Card. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og Hailo.dk. Personoplysninger såsom navn, adresse osv. krypteres dog ikke.

  1. Afgivelse af ordre

Afgivelse af en bestilling på vores hjemmeside er ikke en juridisk bindende aftale. Hailo.dk forbeholder sig retten til at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, trykfejl og lignende situationer. En bindende ordre bekræftelse vil blive fremsendt på din mail når vi har afsendt de varer som du har bestilt. 

Vores websystem afsender en automatisk genereret e-mail hvoraf det vil fremgå hvilke varer du har bestilt. Dette er kun en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. 

Alle priser hos Hailo.dk er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter. 


  1. Levering

Hailo.dk leverer din bestilling med Post Danmark eller GLS for vare som ligger på lager i Danmark, enkelte vare som enten er udsolgt fra lager i Danmark eller ikke lagerføres sendes direkte fra Hailo, Tyskland   

Leveringstid kan varierer fra 1 til 10 dage. Post Danmark, GLS og Hailo, Tyskland yder ikke garanti for dag-til-dag levering og det er derfor ikke muligt at efterlyse en forsendelse før 4 dage efter afsendelse. 

Når en vare er afsendt, sender vi en forsendelsesbekræftelse via e-mail til dig. Der må tages forbehold for systemfejl samt force majour.

Hailo.dk har ikke erstatningspligt hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse og dette medfører bortkomst af forsendelse.

  1. Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb inden for 30 dage. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag du har modtaget dine varer. 

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret refunderer vi alle betalinger vi har modtaget fra dig. Tilbagebetalingen vil ske senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget din besked om at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Vi tilbageholder dog tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. 

Varen skal ved brug af fortrydelsesretten returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den.

Varen må gerne pakkes ud af æsken, men varen kan kun returneres uden ibrugtagning da det er åbenlyst at en ibrugtagning af varen udgør en væsentlig forringelse af varens værdi. 

Hvis en vare er taget retur og varen har været i brug, pålægges et service gebyr på 100,- eksklusiv moms for vurdering og et evt. yderligere værditab vil blive trukket fra det beløb som returneres til kunden. Varen skal sendes forsvarligt i beskyttende emballage og original emballage. Køber hæfter for en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. 

Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. 

Produktet skal være returneret til Hailo.dk senest 10 dage efter vi har modtaget din besked om at du har fortrudt dit køb. Har vi ikke modtaget din vare frafalder fortrydelsesretten.

Returvarer sendes til: 

Hailo.dk
Kliplev Søndergade10, Kliplev
DK-6200 Aabenraa
Danmark

  1. Reklamationsret og Garanti

Efter dansk købelov ydes der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen. Du bedes kontakte os igennem vores returformular få at få tilsendt en retur label eller op kundeservice@hailo.dk 

Hvis varen erklæres defekt og ikke kan repareres så forbeholder Hailo.dk sig retten til at ophæve købet og tilbagebetale beløbet for varen. 

Hailo.dk modtager nogle gange produkter som er angivet som defekte, men som ikke indeholder fejl, eller er benyttet forkert. Modtager vi en sådan vare retur hvor fejl eller defekt, defineret på defektvare beskrivelsen, ikke er gældende, vil varen blive returneret til kunden inklusiv et gebyr for vores benyttede tid på test, fejlsøgning og håndtering af sagen og fragtomkostninger. Vores gebyr beregnes pr. halve time benyttet på kr. 250,- + moms. 

Ønsker du at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse på e-mail adressen; kundeservice@hailo.dk. Hvis det ikke kan lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage på til konkurrence- og forbrugerstyrelsen ved at gå ind på www.forbrug.dk. Du kan også klage igennem EU komissionens online klage-portal, hvilket er beregnet til forbrugere som ikke er bosat i Danmark. 

Garanti indbefatter ikke reparation af skader som er forudsagde af fejlagtig brug af varen så som væskeskader, tab eller lignende.

  1. Vare beskadiget under transport

Skulle det ske at du modtager en pakke som har synlige tegn på skader under transport er det vigtigt at du modtager pakken med forbehold eller åbner pakken mens fragtfirmaets personale er tilstede. Hvis indholdet har taget skade skal der oprettes en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold. 

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering. Er skaden ikke synlig ved modtagelse, kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. For Post Danmark er denne periode 7 dage. I alle tilfælde er det klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt, skaden opdages. Send yderligere en besked til kundeservice@hailo.dk om at du har nægtet modtagelse.

  1. Særlige regler for erhvervsdrivende

Hvis erhvervsdrivende bruger vores materialer eller billeder uden udtrykkelig og skriftlig tilladelse fra Hailo.dk vil dette udløse et erstatningskrav på den fulde produktværdi + håndteringsomkostninger af sagen. Det er derfor vigtigt at du kontakter os inden du bruger vores service som erhvervsdrivende.

  1. Mangler ved varen

I tilfælde af mangler ved varen, finder købelovens mangelsregler anvendelse.

 

Luk menu
×
×

Kurv